Bedrijfshulpverlening (BHV)
Bij bedrijfshulpverlening (BHV) geven werknemers hulp bij onveilige situaties in het bedrijf. Een bhv’er weet bijvoorbeeld hoe hij mensen uit een brandend gebouw moet krijgen. Of hoe hij bij een ongeval eerste hulp moet geven. Zo zorgt hij ervoor dat werknemers en bezoekers geen of zo weinig mogelijk verwondingen en schade oplopen.
Bedrijfshulpverlening verplicht
Elke werkgever is verplicht bedrijfshulpverlening te hebben. In kleine bedrijven kan een werkgever zelf de BHV’er zijn. De Arbowet schrijft niet voor hoe de werkgever de bedrijfshulpverlening moet regelen. Hij moet in ieder geval rekening houden met de grootte van het bedrijf en de risico’s die er zijn.
Taken bedrijfshulpverler (BHV’er)
De taken van een BHV’er zijn:
- eerste hulp bij ongevallen geven
- brand bestrijden en gevolgen van ongevallen beperken
- alarmeren en evacueren van alle personen in het bedrijf in noodsituaties
Als de BHV’er de brand of het ongeval niet (meer) aankan, moet de werkgever ervoor zorgen dat er hulp van buiten het bedrijf wordt ingeroepen: politie, brandweer of ambulance.
Aantal BHV’ers
Het aantal BHV’ers per bedrijf is niet wettelijk vastgelegd. Het aantal wordt meestal gebaseerd op de risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E). Daarnaast moeten er altijd voldoende BHV’ers aanwezig zijn in het bedrijf. De werkgever moet dus rekening houden met ziekte, vakantie en ploegendiensten.
Wat kunnen we voor u doen?
Interesse in de beveiligings- en hospitalityservices van Double Security?
Beveiligingsdiensten
Onze vakkundige medewerkers zijn proactief ingesteld, denken met u mee en staan garant voor een goede en betrouwbare beveiliging van uw huis, bedrijfspand of evenement. Wij bieden een totaalpakket aan beveiligingsmogelijkheden voor zowel de zakelijke als de particuliere markt.
Werving en selectie
Goed personeel is de succesfactor van organisaties, daar is iedereen het over eens. Uw mensen zijn uw meest waardevolle bezit. Een goede werving en selectie is dan ook een essentieel proces in uw organisatie. Maar werving en selectie is meestal niet uw ‘core business’.
Receptiediensten
We zijn klaar voor de volgende stap in onze dienstverlening. Vanaf het moment dat een gast voor de deur of slagboom staat tot hij weer het gebouw of parkeerterrein verlaat; hij moet zich in een vijfsterren hotel wanen door de manier van bejegening, begeleiding en service.